Piektdien, 24. jūlijā, Latvijas Institūts (LI) kopā ar Eiropas Latviešu apvienību (ELA) rīkoja radošo diskusiju – darbnīcu par Latvijas tēlu. Tās dalībnieki bija Eiropas latviešu biedrību pārstāvji no Vācijas, Dānijas, Lielbritānijas, Beļģijas, Austrijas, Francijas, ASV un Latvijas. Kopīgi rīkotā pasākuma mērķis bija, koordinējot Latvijas vienota valsts tēla veidošanas procesu, apzināt kopīgās vērtības un uzskatus par Latvijas stiprajām pusēm un Latvijas iespējamo pienesumu starptautiskai sabiedrībai.

Uzrunājot klātesošos, Eiropas Latviešu apvienības vadītāja Elīna Pinto atzina, ka ikviens no mums ir būtiska daļa no kopējā Latvijas tēla stāstā – “tikai redzot sevi līdzdalībā, ir iespējams apzināt sevi kā Latvijas kopīgā stāsta sastāvdaļu”.

Ekonomiskās sadarbības un investīcijas Latvijai (ESI.LV) pārstāvis Ģirts Greiškalns dalījās vērtīgā pieredzē, kā diasporā esošie latviešu profesionāļi var palīdzēt Latvijai gan sniedzot savus komentārus un ieteikumus Latvijas Darba devēju konfederācijai, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamerai un Ārvalstu investoru padomei, gan ikdienā palīdzot savas nozares pārstāvjiem. Ģ.Greiškalns uzsvēra ESI.LV nozīmi aktuālajā situācijā, kad ceļošana ir ierobežota, un diasporas pārstāvji var uzņemties Latvijas uzņēmuma pārstāvību sarunu sākumstadijā.

Iesākot radošo darbnīcu, Latvijas Institūta direktore Vita Timermane – Moora iepazīstināja diasporas pārstāvjus ar Latvijas tēla un kampaņu saistību, īsi ieskicēja LI uzdevumus un mērķauditoriju, akcentējot, ka: “Latvijas Institūta mērķauditorija nav anonīms ārvalstnieks, bet gan Latvijas sabiedrība, uzņēmēji un visi tie, kuru ikdienas darbības lokā ir ārvalstu auditorijas. Latvijas Institūts ir netiešā mārketinga institūcija, kura strādā, lai celtu pievienoto vērtību Latvijas preču vai pakalpojumu izcelsmei. Latvijas stāstā ietvertas visas nozīmīgās Latvijas nozares, kas ir ciešā mijiedarbībā, kad stāstām par Latviju – katrs elements un detaļa ir svarīga!”

Ideju darbnīcas dalībnieki ar asociācijas spēles palīdzību veidoja impulsīvus un personiskus stāstus par Latviju, diskutēja par Latvijas stiprajām pusēm un to, kuras no tām var tikt izmantotas Latvijas tēlam, kā arī aktīvi diskutēja par šobrīd aktuālajām kampaņām “Ahead of the Curve” un“Rīga bez tevis nav Rīga’, kā arī par jaunizveidoto izcelsmes atpazīstamības zīmi  “Born in Latvia”.

Valsts tēla ideju darbnīcu rezultāti rāda, ka galvenokārt uzskati par Latvijas stiprajām pusēm un Latvijas iespējamo pienesumu starptautiskai sabiedrībai sakrīt. Valsts tēls ir skatāms kā vienots kopums, kas adaptējams katras nozares vajadzībām. Aktuālā situācija izvirza ekonomiskos mērķus kā primāros.