01.10
2015
LI radījis jaunu video par Latviju ārzemju auditorijai

LI radījis jaunu video par Latviju ārzemju auditorijai

Ceturtdien, 1. oktobrī, Latvijas Institūts (LI) publicē jaunu videomateriālu par Latviju “Latvia – Get to Know It!”, ko turpmāk varēs izmantot ikviens Latvijas iedzīvotājs, prezentējot savu valsti ārzemēs un tādējādi veicinot tās pozitīvu starptautisko atpazīstamību.

 

„Mūsu iecere bija - vairāk iesaistīt sabiedrību kopumā – lai ikviens iedzīvotājs komunikācijā ar ārzemniekiem kļūst par sava veida vēstnieku. Ar šo domu esam radījuši jaunus informatīvos resursus, kas atraktīvā un saistošā veidā ļaus pastāstīt ārzemju draugiem un darījumu partneriem par savu valsti,” skaidro LI direktore Karina Pētersone.

 

Cilvēki bija ļoti iemīļojuši 2006. gadā veidoto video – “Welcome to My Country”, taču tas diemžēl ir saturiski un tehnoloģiski novecojis. Tāpēc, ņemot vērā lielo sabiedrības pieprasījumu pēc vispusīga video, kurā īsi, bet saistoši parādīta Latvija, LI sadarbībā ar Latvijas prezidentūras ES Padomē sekretariātu un radošo aģentūru “!Mooz” 2014./2015. gadā ir radījis vairākus jaunus video.

 

Labas atsauksmes no partneriem saņemtas par prezidentūras reklāmvideo “Pleased to Meet you, Honestly”, aktīvi tiek izmantots arī nesen tapušais uzņēmējiem domātais video “Latvia – a Country to Be Proud Of”. Jaunās filmiņas “Latvia – Get to Know It!” tapšanā tika izmantoti tikai tie materiāli, kas filmēti šo divu video izveidei. Tādējādi LI izdevies ietaupīt resursus, vienlaikus radot ilgtspējīgu materiālu, ko iespējams izmantot arī pēc prezidentūras.

 

Papildus tam, šodien tiek laists klajā arī jauns papildinājums kampaņai “Latvijas stāsti”, kas tika veidota kā iespēja ikvienam radīt pašam savu Latvijas video stāstu par dažādām latviešiem tuvām tēmām. Jaunais fragments, kurā piedalās pazīstamais hokejists Kaspars Daugaviņš, stāsta par pagalmu – vietu, kur esam ieguvuši pirmos draugus, un kur mūsu olimpieši izcīnījuši pirmās uzvaras.

 

Abi videomateriāli no šodienas ir pieejami LI administrētajā Latvijas oficiālajā portālā ārzemniekiem www.Latvia.eu, kā arī LI Youtube kanālā “LatvianInstitute” un citos institūta sociālajos tīklos kā, piemēram, Latvijas oficiālā Facebook lapa “If you like Latvia, Latvia likes you”.

 

LI svarīgu lomu atvēl tieši digitālajai komunikācijai, kas ir daudz efektīvāka izmaksu un mērķauditorijas sasniegšanas ziņā. Dažādām komunikācijas platformām piesaistīta ievērojama auditorija: ap 350 000 apmeklētāju gadā portālam www.Latvia.eu, bet valsts oficiālajai Facebook vietnei If you Like Latvia, Latvia Likes you – vairāk nekā 10 miljoni skatījumu gadā.

 

LI darbības mērķis ir Latvijas pozitīvas starptautiskas atpazīstamības veicināšana, veidojot konkurētspējīgu valsts identitāti. LI izplata informāciju un sagatavo informatīvus materiālus par Latviju. Visi LI produkti atbilst valsts zīmola elementu vadlīnijām un ir brīvi pieejami ikvienam valsts iedzīvotājam reprezentatīviem mērķiem.

vairāk

13.05
2015
Latvijas kino popularizē valsti prezidentūras ietvaros

Latvijas kino popularizē valsti prezidentūras ietvaros

Nacionālais Kino centrs sadarbībā ar Latvijas prezidentūras ES Padomē sekretariātu izveidojis visaptverošu un apjomīgu filmu kolekciju no klasikas līdz mūsdienām, 25 DVD diskos tematiski sakārtojot 70 dažāda garuma un žanru filmas. Sagatavotā izlase ietver Latvijas kino vēstures un šodienas iespaidīgākās un raksturīgākās lappuses. Filmu izlase tiek dāvināta Latvijas vēstniecībām ārvalstīs, tādējādi nodrošinot to pieejamību Latvijas valsts piederīgajiem ārvalstīs.

 

Papildinot Latvijas kino popularizēšanu ārzemēs, Latvijas Institūts sadarbībā ar Inspired Digital ir izveidojis interaktīvo šķirkli Latvijas oficiālajā Facebook lapā.

Šķirklis veidots kā tests, kurā ārzemju Facebook lietotāji, atbildot uz atraktīviem jautājumiem, noskaidro latviešu filmu tēlu, kuram visvairāk atbilst viņu rakstura iezīmes un ikdienas paradumi. Turklāt tiek piedāvāta informācija, kurās vēstniecībās ārvalstīs ir pieejamas nosūtītās filmas. Interaktīvajam šķirklim angļu valodā "Latvian Film Collection" var piekļūt šeit: http://ej.uz/Latvian_Film_Collection

vairāk

05.03
2015
LI prezentē jauno Latviju reklamējošo video sēriju

LI prezentē jauno Latviju reklamējošo video sēriju

Latvijas Institūts, turpinot Latvijas starptautiskās atpazīstamības veicinošo kampaņu „Latvijas stāsti”, ir nācis klajā ar jauno videoklipu sēriju, kā arī atjaunoto valsts oficiālo portālu ārzemniekiem www.Latvia.euLatvijas prezidentūras ES Padomē radītās starptautiskās intereses mērķiem LI sadarbībā ar Latvijas prezidentūras Eiropas Savienības Padomē sekretariātu ir radījis vairākus jaunus, valsts pozitīvas starptautiskās atpazīstamības veicināšanai paredzētus materiālus: brošūras, faktu lapas, interaktīvos risinājumus internetā, dažādus video, virtuālās ekskursijas, prezentācijas, kā arī funkcionāli uzlabotu portālu.

 

„Man ir prieks, ka LI savā darbā izmanto mūsdienīgas digitālās komunikācijas platformas atbilstoši jaunākajām pasaules tendencēm. Pašreizējos ģeopolitiskajos apstākļos ir nepieciešams nepārtraukti pilnveidot valsts rīcībā esošos publiskās diplomātijas instrumentus, lai nodrošinātu valsts reputācijas un atpazīstamības celšanu ilgtermiņā. Latvijas tēlā jāietver to, kādi mēs esam, bez kautrīguma vai lielīšanās,” norāda ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs.

 

„No šodienas ikvienam ārzemniekam pieejams dizaina un funkcionalitātes ziņā uzlabots skatlogs, caur kuru ieraudzīt visu, ko Latvija piedāvā. Savukārt Latvijas iedzīvotājiem un diasporām ārzemēs pieejami jauni informatīvie resursi, ar kuru palīdzību par savu valsti atraktīvā un saistošā veidā pastāstīt ārzemju draugiem,” skaidro LI direktore Karina Pētersone.

 

Laikā, kad ir noslēdzies Rīgas kā Eiropas kultūras galvaspilsētas gads un sākusies ES Padomes prezidentūra, ārvalstu iedzīvotāji un žurnālisti daudz aktīvāk interesējas par Latviju. Izmantojot šo iespēju, kā arī ņemot vērā pašreizējo ģeopolitisko situāciju un cīņu informatīvajā telpā, LI pilnveido savu produktu klāstu atbilstoši jaunākajām komunikācijas tendencēm. Portāls www.Latvia.eu kalpo kā digitālā vārteja uz Latviju, ļaujot ātri un ērti atrast nepieciešamo informāciju četrās pamatvalodās: angļu, krievu, vācu un franču. Tajā pieejamas arī Stūra mājas virtuālā ekskursija un Latvijas skaistāko vietu apskate 360 grādu leņķī, kā arī vairākas prezentācijas, infografikas, brošūras, simtiem fotogrāfiju un vispārīga informācija par Latvijas vēsturi, kultūru, dabu, ekonomiku un cilvēkiem.

 

Institūts svarīgu lomu atvēl tieši digitālajai komunikācijai, kas ir efektīva izmaksu un mērķauditorijas sasniegšanas ziņā. Pāris gados internetā piesaistīta ievērojama auditorija: valsts oficiālajam portālam ārvalstniekiem www.Latvia.eu - 340 000 apmeklētāju, bet valsts oficiālajai Facebook vietnei If you Like Latvia, Latvia Likes you vairāk nekā 10 miljoni skatījumu gadā.

Portāls izstrādāts sadarbībā ar dizaina aģentūru „Asketic”. Savukārt kopā ar radošo aģentūru „!Mooz” tika radīti Latviju un latviešus raksturojoši videomateriāli, kurus lietotājs var izmantot, lai izveidotu savu video stāstu par Latviju.

 

Video ir pieejami LI Youtube kontā https://www.youtube.com/channel/UC9VUT-czK4kMLSeOpxWdChQ un portālā http://latvia.eu/latvia-place-come-back.

vairāk

11.02
2015
Ēnu diena Latvijas Institūtā

Ēnu diena Latvijas Institūtā

11. februārī Latvijas Institūtu apmeklēja skolēni un studenti, kas klātienē uzzināja vairāk par iestādes darbību. Latvijas Institūta direktori Karinu Pētersoni “ēnoja” Paula Mangule (Dobeles Valsts ģimnāzija), Anete Biķe (Rīgas Valsts 1. ģimnāzija) un Ieva Mediņa (Kuldīgas Centra vidusskola). Skolnieces iepazinās ar direktores darbu, karjeras izvēli, apgūtās izglītības lomu un iegūto pieredzi.

Savukārt divdesmit Latvijas Kultūras akadēmijas studenti, kuri apgūst programmu “Starpkultūru sakari Latvija – Ziemeļvalstis”, guva plašāku ieskatu par Institūta darbību kopumā, sagatavotajiem informācijas materiāliem un Latvijas zīmolvedības politiku.

vairāk