23.01
2014
Valsts prezidents iepazīstas ar Latvijas Institūta veikumu un pārrunā ieceres sadarboties nākotnē

Valsts prezidents iepazīstas ar Latvijas Institūta veikumu un pārrunā ieceres sadarboties nākotnē

Valsts prezidents Andris Bērziņš tikās ar Latvijas Institūta (LI) direktori Karinu Pētersoni, lai iepazītos ar jaunākajām institūta aktualitātēm un paveikto Latvijas atpazīstamības veicināšanā pēdējos trīs gados. Valsts prezidents atzinīgi novērtēja LI paveikto, kā arī ieceres un iespējami ciešāku sadarbību starp Valsts prezidenta institūciju un LI šogad gaidāmo ārvalstu vizīšu norises laikā.

 

„Valsts prezidents ir viens no ietekmīgākajiem Latvijas pārstāvjiem ārpolitikā, savukārt LI ir viens no ārpolitikas instrumentiem – tā uzdevums ir veicināt Latvijas pozitīvu atpazīstamību ārvalstīs,” tikšanās nepieciešamību skaidro Pētersone.

 

Valsts prezidents arī atzinīgi vērtēja LI funkcionalitātes un dizaina ziņā pārveidoto valsts oficiālo portālu „Latvia.eu”. Portāls atjaunots, lai mērķtiecīgi un mūsdienīgi komunicētu ar ārzemniekiem, nodrošinot kvalitatīvu un visaptverošu informāciju par Latviju. Portāla pamatinformācija ārvalstniekiem ir pieejama 12 valodās.

LI direktore prezentēja institūta uzturēto Latvijas oficiālo Facebook vietni „If you like Latvia, Latvia likes you”, kur atraktīvā veidā tiek publicētas pozitīvas ziņas par Latviju, tās sasniegumiem un cilvēkiem. Nepilnu trīs gadu laikā vietne ir piesaistījusi 47 000 sekotāju no visas pasaules, bet tās ziņas sasniedz ap 600 000 lielu auditoriju.

 

Galvenie LI uzdevumi šogad ir koordinēt starptautisko mediju žurnālistus projekta „Rīga 2014” laikā un gatavoties Latvijas prezidentūrai Eiropas Savienības Padomē, nodrošinot nepieciešamo informāciju par Latviju un gaidāmajiem pasākumiem, kā arī izdales, foto un video materiālus.

“Reaģējot uz paredzamo starptautiskās intereses pieaugumu par Rīgu kā Eiropas kultūras galvaspilsētu 2014. gadā, LI ir radījis virkni jaunu informatīvo materiālu par Latvijas vēsturi, dabu, personībām, sabiedrību, kultūru un pašu galvaspilsētu,” norāda Pētersone.

Materiāli tiek piedāvāti izmantošanai bez atlīdzības un ir lieliska iespēja Latvijas pozitīvas atpazīstamības veicināšanai ārvalstīs, kā arī būs izmantojami kā dāvanas ārvalstu viesiem Latvijā. LI ir izveidojis arī jaunu video par Latviešu Dziesmu un Deju svētku tradīcijas fenomenu.

 

LI darbības mērķis ir Latvijas pozitīvas starptautiskas atpazīstamības veicināšana, veidojot konkurētspējīgu valsts identitāti. LI izplata informāciju un sagatavo informatīvus materiālus par Latviju, kā arī organizē Latvijas tēla popularizēšanas pasākumus Latvijā un ārvalstīs.

vairāk

25.09
2013
Latvijas Institūts radījis reklāmas klipu Dziesmu un Deju svētkiem

Latvijas Institūts sadarbībā ar Latvijas Televīziju radījis reklāmas klipu par Vispārējo Latviešu Dziesmu un Deju svētku tradīciju.

„Klipa uzdevums ir sniegt informāciju par Dziesmu svētku unikalitāti, apjomu un nozīmi kultūras mantojumā ne vien Latvijā, bet arī pasaulē, vienlaikus radot interesi par to uzzināt vairāk,” skaidro Latvijas Institūta direktore Karina Pētersone.

 

Vajadzība pēc šāda materiāla radusies, jo pirms 2013.gada svētkiem nav bijuši pieejami oficiāli Full HD izšķirtspējas video, ar ko nodrošināt ārvalstu medijus, kuri būtu ieinteresēti Dziesmu un Deju svētku fenomena atspoguļošanā.

„Pieredze rāda, ka Latvijas iedzīvotāji vēl arvien pieprasa vairāk nekā 12 gadus veco „Welcome to my country” klipu, kas tagad, jāatzīst, jau ir morāli novecojis. Tāpēc redzējām iespēju, kas tomēr ir tikai reizi piecos gados, un vajadzību izveidot divus klipus par Dziesmu un Deju svētkiem – trīs minūtes un vienu minūti garus – ko varam droši arī dot „ceļamaizē” katram, kurš dodas stāstīt par Latviju ārpus tās robežām,” norāda Pētersone.

 

Pēc viņas teiktā, Dziesmu un Deju svētki ir viens no galvenajiem elementiem modernajā latviskajā identitātē un, iespējams, nozīmīgākais Latvijas kultūras notikums, tādēļ jo īpaši svarīgi, ka tas ne vien tiek iemūžināts pašu priekam, bet ar to iespējams dalīties arī ārzemēs.

Klipu būs iespējams redzēt visā pasaulē, jo tas ir publicēts Latvijas Institūta „Youtube” kanālā, tādējādi ļaujot sasniegt vēl plašāku auditoriju. Tas tiks popularizēts arī Latvijas oficiālajā Facebook vietnē „If you like Latvia, Latvia likes you” un Latvijas oficiālajā portālā ārvalstu auditorijām „Latvia.eu”.

 

Klips aplūkojams: http://youtu.be/TYIgwyML7WQ

vairāk

30.01
2013
Pērn 74,2% ārzemju interneta publikāciju par Latviju bijušas pozitīvas

No ārvalstu mediju tiešsaistes publikācijām, kas 2012.gadā pieminējušas Latviju, 74,2% bijušas ar pozitīvu ievirzi, liecina Latvijas Institūta veiktā monitoringa dati.

Kopumā lielāko ārzemju mediju tiešsaistes versijās raksti par Latviju parādījušies 4599 reizes – 3413 gadījumos tie Latviju atspoguļojuši pozitīvā gaismā. Salīdzinājumā ar 2011.gadu kopējo publikāciju skaits samazinājies par 25%, tomēr pieaugusi pozitīvo ziņu attiecība. Aizpērn tā bija 70,1%.

 

Visvairāk aprakstītie temati bijuši Latvijas ekonomikas un iekšpolitikas jautājumi ar attiecīgi 27% un 23% īpatsvaru. Sabiedrība un ārpolitika atspoguļotas katra 14% gadījumu, savukārt Latvijas sports pieminēts 12% publikāciju. Citi temati, kultūra, tūrisms, vide, attiecības ar Krieviju, skāruši kopumā 10% no ārvalstu mediju ziņām par Latviju.

No ziņu skaita visvairāk, 1076, radījuši Lietuvas un Igaunijas mediji. Tajās Latvija pozitīvi pieminēta 81,41% reižu. Tām seko Krievija ar kopējo publikāciju skaitu – 705. No tām 46% bijušas pozitīvas. Nedaudz mazāk, 677 rakstus, 2012.gadā par Latviju veidojuši Amerikas Savienoto Valstu tiešsaistes mediji – no tiem 81,1% Latvija pieminēta pozitīvā gaismā.

 

Vislabāk, 99% gadījumu, Latvija vērtēta rakstos par tūrismu. Tam seko kultūra ar 96% pozitīvas atpazīstamības un ekonomika, ārpolitika, sports ar attiecīgi 85%, 85%, 81% pozitīvu ziņu īpatsvaru. Vissliktāk ārvalstu medijos Latvija vērtēta jautājumos, kas skar attiecības ar Krieviju – 73% no tām bijušas ar negatīvu vērtējumu Latvijai, tiesa, no kopējā ziņu apjoma pērn tās veidojušas tikai 3%.

„Monitoringa rezultāti diez vai vērtējami kā ļoti pārsteidzoši. Pagājušais gads kopumā aizvadīts Latvijas ekonomikas augšupejas zīmē. Taču, protams, arī par šo jautājumu nav trūcis kritisku pārdomu. Šogad, kad plānotā ekonomikas izaugsme ir lēnāka nekā pērn, ir vērts izmantot akumulēto ārvalstu interesi par Latviju, to novirzot, piemēram, kultūras jautājumiem. Gaidāmie Dziesmu un deju svētki ir lieliska iespēja pasaulei sevi parādīt vēl pārliecinošāk. Tas būtu jādara, jo, pat, ja ceram, ka ekonomikas izrāviens turpināsies, diez vai varēsim mūžīgi būt atpazīstami ar to vien, turklāt pašmājās tas nereti pamatoti tiek vērtēts neviennozīmīgi,” skaidro Latvijas Institūta direktore Karina Pētersone.

 

Vislielāko interesi Latvija ārpasaulē raisījusi gada īsākajā mēnesī, februārī, kad Latvijā notika referendums par valsts valodas statusa piešķiršanu krievu valodai. Tad kopumā par Latviju ārzemju portālos bijušas 857 publikācijas, turklāt ekonomiku no aktualitāšu augšgala izgrūduši sabiedrības jautājumi. Ārvalstu mediji šo referendumu un tā iznākumu nav uztvēruši tendenciozi, kas redzams tajā, ka 70% no Latvijas sabiedrību aprakstošajām publikācijām bijušas pozitīvas.

 

Pilnībā izmērīt to, cik reizes un kur pieminēts Latvijas vārds visās pasaules valodās, ir neiespējami, tāpēc, izmantojot meklēšanas mehānismus, Latvijas Institūts koncentrējas uz lielākajiem pasaules medijiem pasaules lielākajās valodās. Monitoringā pētītie avoti ir angļu, vācu, zviedru, franču, spāņu, arābu, ķīniešu, indiešu, japāņu, krievu, ukraiņu un citās valodās.

vairāk

07.11
2012
Karoga lentīte – sirsnīga piederības zīme Latvijai

Ne tikai valsts svētku nedēļā 11.-18.novembrī, bet arī ikdienā pie apģērba piesprausta lentīte Latvijas karoga krāsās ir sirsnīgs un patriotisks žests – veids, kā apliecināt savu mīlestību pret Latviju un piederību tās svētkiem, norāda Latvijas Institūta direktore Karina Pētersone.

 

Pēc viņas teiktā, Latvijai ir unikāla iespēja valsts dibināšanu svinēt divas reizes – 18.novembrī un 4.maijā, un abās vēsturiskajās reizēs Latvija ir dzimusi, neraugoties uz ļoti sarežģītu situāciju un nopietnu, lielu ārējo spēku pretestību. Tāpēc Valsts kancelejas ierosinājums svētku nedēļā nēsāt valsts karoga lentīti ir skaists un atbalstāms.

„Abas reizes tauta ir nepārprotami apliecinājusi savu vēlmi un gribu dzīvot suverēnā, neatkarīgā valstī – arī militāru draudu priekšā. Turklāt 1918.gadā dibinātā Latvija tika izcīnīta un nostiprināta īpaši varonīgās cīņās pret šķietami neuzvaramu pārspēku, kas prasīja daudz upuru un pašaizliedzības. Ar savu varonību latviešu tauta ir pārsteigusi pasauli toreiz un tagad,” skaidro Pētersone.

Latvijas Institūta direktore piebilst, ka citas tautas savu piederību valstij un tās svētkus svin ļoti krāšņi, bet latvieši ir atraduši un 20 neatkarības gados iedibinājuši savas vēstures gājumam un mentalitātei atbilstošākos veidus cieņpilnai atcerei.

 

Kā zināms, Latvijas valsts armijas uzvara pār Rietumu brīvprātīgo armiju jeb tā saukto Bermonta karaspēku 1919.gada 11.novembrī Rīgā izšķīra 1918.gada 18.novembrī dibinātās Latvijas Republikas likteni. Pēc šīs kaujas kļuva skaidrs, ka Latvija ir nosargājusi savu neatkarību. Par godu Latvijas brīvības cīnītājiem šo dienu, 11.novembri, atzīmē kā Lāčplēša dienu.

vairāk